Monday, November 19, 2012

SaKiT BaTu KaRaNg

Assalamualaikum


PENYAKIT batu karang dalam buah pinggang dan hempedu (kidney dan gall bladder) bukan penyakit baru tetapi juga dihadapi oleh orang tua-tua kita dan mereka telah menemukan banyak kaedah dan rawatan untuk penyakit ini.

Batu karang
terbentuk daripada pemendapan jasad-jasad hablur garam kalsium, asid urik dan beberapa zat lain. Bentuk dan saiznya berbeza; ada yang serupa bujur telur ayam, lonjong, tajam, halus atau berbutir-butir. Penyumbang atau kerosakan yang disebabkan wujudnya batu karang ini boleh menimbulkan rasa yang amat sakit di kawasan pinggang atau kawasan organ seks.


Penyakit batu karang lebih cenderung berlaku pada mereka yang sudah lanjut usia, penghidap gout, mereka yang alami jangkitan bakteria di saluran kencing dan mereka yang menghidap penyakit metabolik (penyakit yang disebabkan oleh ketiadaan atau kekurangan enzim tertentu yang diperlukan untuk metabolisme asid amino, karbohidrat dan lain-lain).



8 cawan sehari ialah peraturan yg standard , akan tetapi kita mungkin memerlukan lebih  air terutama jika kita bersenam. Salah satu Punca seseorg mengalami batu karang adalah kurangnya minum air.
Nanas sejenis buah tropika yg mengandungi kandungan gula yg tinggi. Ia kaya dgn Vit A,B dn C. Jus nanas merupakan minuman yg lazat dn baik untuk kesihatan terutama bagi mengatasi kekeringan  d bahagian bibir dn kulit muka.

Nanas merupakan ramuan penting dalam rawatan tradisional. Ia melancarkan perjalanan haid serta berkesan mengatasi masalah PERCERNAAN, PUNDI KENCING, CACING DN KELESUAN BADAN juga PENYAKIT BATU KARANG.Meminum jus nanas terbukti berkesan untuk mengatasi maslah kencing tidak lawas kerana kandungan enzim yg tinggi.

Bagaimana shaklee boleh membantu.
Produk yg perlu d ambil oleh pesakit batu karang adalah Omega Guard, Vita E complex dan carotomax. (++ alfafa & ostematrix)






No comments:

Post a Comment